کد خبر 279430
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه متروی تهران - پردیس آماده کلنگ زنی است، خواستار چینش سنگ بنای استان "البرز شرقی" به مرکزیت پردیس شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، مهدی مهاجر عصر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان که با حضور لاله شهردار پردیس، جعفری شهردار بومهن، اعضای شورای اسلامی این شهر و جمعی از مسئولان برگزار شد، با اشاره به آمار جمعیتی رو به ازدیاد شهرستان پردیس اظهار داشت: سال آینده 135 هزار واحد مسکن مهر پردیس باید تحویل متقاضیان شود، واگذاری این میزان از واحدهای مسکونی، جمعیتی بالغ بر نیم میلیون نفر را راهی شهرستان می کند.

مهاجر افزود: اضافه شدن این جمعیت به آمار کنونیِ 173 هزار نفری شهرستان و همچنین جمعیت برنامه ریزی نشده در حال گسیل به منطقه، جمعیت سال آینده پردیس را به رقمی نزدیک به 800 هزار نفر خواهد رساند.

فرماندار شهرستان پردیس معتقد است که باید از همین امروز سنگ بنای استان "البرز شرقی" به مرکزیت پردیس چیده شود، امروز ویژگی های شهرستان پردیس با آمار جمعیتی قابل توجه آن می طلبد که مرکز استان البرز شرقی باشد.

متروی تهران - پردیس آماده کلنگ زنی است

وی با اشاره به آخرین پیگیری ها در خصوص احداث متروی تهران - پردیس به نقل از نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: مهندس نریمان در آخرین صحبت های خود پیرامون متروی تهران - پردیس گفت که "از یک ریال تا هزار میلیارد حتی بدون نیاز برای اخذ اعتبار از بانک پول و اعتبار هست، حال چه این اعتبار فاینانس خارجی باشد و چه خارجی؛ در حال حاضر خط و جانمایی مترو انجام و موافقت های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم اخذ شده و فقط به یک مراسم لنگ زنی نیاز است".

این مسئول با اشاره به دیگر طرح های مسکوت مانده در حوزه راه سازی شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر قطار شهری، تداوم اجرای طرح کنارگذر شمالی بومهن و ورود آن به چرخه خدمات رسانی از دیگر مطالبات مردم شهرستان پردیس به ویژه اهالی شریف شهر بومهن است.

مهاجر ادامه داد: در خصوص اجرای این طرح دو نظر وجود دارد، نخست آنکه طرح مذکور در ردیف پروژه های استانی دیده شود و نظر دوم ملی لحاظ کردن امور اعتباری آن است.

بلع زیرساخت های پردیس توسط تهران

وی اضافه کرد: امروز گسترده شهرستان پردیس به حدی است که سطح وسعت آن از شمال تا جنوب شرق استان تهران کشیده می شود، این ساخت و سازها تا مناطق پایین دستِ بلندی های شمیرانات و حتی دشت پاکدشت نیز ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه زیرساخت های شهرستان پردیس توسط تهران بلعیده شده است، گفت: امروز نگاه به شهرستان پردیس همتراز با جایگاه مردمان شریف این دیار و متناسب با ارادت این مردان و زنان بزرگ به نظام مقدس اسلامی و جایگاه رفیع ولایت فقیه نیست.

مهاجر ادامه داد: از آنجایی که شهرستان پردیس پیش از انتزاع به عنوان بخش مرکزی شهرستان تهران مطرح بود، هرگونه زیرساختی را قطعاً تهران بلعیده است.

پردیس حتی یک بیمارستان دولتی ندارد

وی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهرستان پردیس در سرفصل سرانه های بهداشتی و درمانی است، در حال حاضر این شهرستان از داشتن حتی یک بیمارستان دولتی محروم است.

به گفته این مسئول، اگر سه مسئله اساسی شهرستان یعنی کلنگ زنی قطار شهری، ساخت بیمارستان و احداث کمربندی شمالی بومهن انجام شود، نیمی از مشکلات مردم این خطه برطرف خواهد شد.

نمایندگان برای رفتن به ویلاهای خود زیاد به بومهن سر می زنند

رئیس شورای اسلامی بخش بومهن در ادامه نشست با اشاره به گلایه یکی از مسئولان در خصوص عدم سرکشی برخی نمایندگان مجلس به حوزه های انتخابیه بومهن و پردیس گفت: نمایندگان زیاد به بومهن سرکشی می کنند، اما برای عبور از شهر و رفتن به ویلاهای خود.

محمد خرمایی ادامه داد: مسئولان و نمایندگان مجلس باید اتومبیل خود را کنار گذاشته و در کوچه پس کوچه های شهر بومهن مشکلات مردم را از نزدیک حس کنند.

وی با بیان اینکه گفتن مسائل و مشکلات فایده ای ندارد، افزود: وضع امروز ما یادآور همان بیت شعر معروف است که "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/آنچه البته بجایی نرسد، فریاد است"، البته مسئولان در حد بضاعت خود زحمت می کشند اما مشکلات آنقدر بسیارند که گاه از شنیدن آنها وحشت به جان انسان می افتد.

این مسئول اضافه کرد: شنیدن خبرهای از جمعیت رو به ازدیاد شهرستان پردیس و بارگذاری روافزون این آمار، انسان را به این نقطه می رساند که دیگر نمی توان برای شهرستان کاری کرد.

مدیریت امور کشاورزی پردیس از بلوار کشاورز تهران!

به گفته خرمایی، کمبود سرانه های درمانی، آموزشی، ورزشی، فضای سبز و ... به جای خود، اما امروز مردم شهرستان پردیس و بخش بومهن برای دفن اموات خود نیز با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

رئیس شورای اسلامی بخش بومهن تصریح کرد: در حال حاضر میزان تخلیه نخاله ها در کنار جاده ها و کمربندی های شهرستان به حدی زیاد است که گویی مردم در پس خاکریزهای جبهه زندگی می کنند.

وی ادامه داد: امروز همه محورهای روستایی شهرستان پردیس نیازمند روکش آسفالت هستند اما اعتباری برای این مهم وجود ندارد.

آب مناطق روستایی تحت تأثیر فاضلاب بومهن و پردیس

این مسئول اضافه کرد: جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در بلوار کشاورز تهران نشسته و می خواهد از همان نقطه منطقه را مدیریت کند و آبفار شهرستان نیز از بهشت زهرا(س) به امور این خطه می پردازد.

خرمایی افزود: در حالیکه بهره مندی از آب شرب مناسب حق هر انسانی است آب شرب نواحی روستایی بخش بومهن بدون تولیت مانده و امروز مناطق روستایی شهرستان آب سالم ندارند، همچنین از چندی پیش فاضلاب بومهن و پردیس چاه های دستی نواحی مذکور را تحت تأثر قرار داده اند.

رئیس شورای اسلامی بخش بومهن بیان داشت: در حال حاضر بانوان ساکن در نواحی روستایی شهرستان به مانند گذشته های دور برای تهیه آب مجبورند ظرف به دست به سایر نقاط مراجعه کنند، مسئولان چندی پیش در جلسه ای که با حضور آیت الله گلپایگانی در دفتر امام جمعه منطقه برگزار شد، قول دادند که مناطق روستایی از آب شرب استفاده کنند ولی این وعده ها هرگز محقق نشد.

وی ادامه داد: محدود سازی اراضی مناطق روستایی و فقدان آینده نگری در تعیین آنها نیز دیگر مشکل مردم بخش بومهن است، این موضوع چنان کوتاه دیده شده که اگر جوانی در مناطق روستایی قصد ازدواج و تشکیل خانواده داشته باشد امکانی برای ساخت و ساز خانه مسکونی برای او نیست.

بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات در بسته های کارشناسی شده

مدیرکل بحران استانداری تهران در ادامه خواستار رفع مشکلات شهرستان پردیس در قالب ارائه پیشنهادات کارشناسی شده و راهبردی از طریق مجموعه فرمانداری شد و گفت: باید مسائل و مشکلات منطقه در بسته ای آماده و کارشناسی شده در اختیار مسئولان عالی رتبه در سفرهای آنها به منطقه قرار گیرد تا تصمیمات نهادهای بالادستی به رفع معضلات بینجامد.

هادی رحمتی ادامه داد: یکی از سرفصل های قابل طرح برای رفع موانع پیش روی امور خدماتی، طرح های عمران شهری است، این اعتبارات در بخش عمران شهری می تواند شهرداری ها را در زمینه های بهبود وضع معابر و شوارع و بهبود عبور و مرور کمک کند.

این مسئول اضافه کرد: از دیگر مسائل مهم در شهرستان پردیس مباحث مربوط به ناوگان حمل و نقل همگانی است، این مبحث در هر دو حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای می تواند مورد پیگیری قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس